994994994

Kontrast:

standardowy kontrast kontrast czarno-biały kontrast czarno-żółty kontrast żółto-czarny

Czcionka:

mała czcionka standardowa czcionka duża czcionka

Jak obniżyć rachunki za wodę?

Czy spotkałeś się z tym, że Twoi sąsiedzi, członkowie Twojej wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni narzekają na rachunki za wodę? Poznaj kilka kroków, dzięki którym sprawdzisz, czy nie mogą być niższe.

  1. Czy każdy mieszkaniec dokładnie wie, ile wody zużywa? Zamontowanie wodomierza przy każdym przyłączu wody trafiającej do mieszkania to punkt wyjścia do dalszego postępowania. Dzięki temu lokatorzy mogą na bieżąco śledzić ilości zużywanej przez siebie wody.
  2. Czy pomiary uzyskiwane przez wodomierze są wiarygodne? Wodomierze, jak każde urządzenia mechaniczne potrzebują okresowej regulacji, dlatego ich sprawność potwierdza procedura legalizacji z udziałem przedstawiciela Urzędu Miar, którą należy przeprowadzać co 5 lat.
  3. Czy instalacja wewnątrz budynku jest szczelna? Istnienie niewidocznego wycieku naraża na koszty całą wspólnotę. Łatwo to sprawdzić wypożyczając na tydzień elektroniczny rejestrator przepływu wody, który przy okazji pokaże rozkład zapotrzebowania mieszkańców na wodę o różnych porach dnia i tygodnia.
  4. Czy budynek posiada osobne przyłącze na wodę zużywaną bezpowrotnie, np. do podlewania? Płacąc za dostarczenie wody płacisz także za odprowadzanie ścieków w tej samej objętości. Rozdzielając instalację możesz oszczędzić na kosztach odprowadzenia części ścieków.

Jeżeli potrzebujesz konsultacji w którymś z powyższych punktów, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami z pod numerami telefonów 91 460 33 80 do 81, mailowo: wodomierze@zwikszczecin.pl lub do wizyty w naszej nowej wodomierzowni przy ul. Golisza 8 w Szczecinie.