994994994

Kontrast:

standardowy kontrast kontrast czarno-biały kontrast czarno-żółty kontrast żółto-czarny

Czcionka:

mała czcionka standardowa czcionka duża czcionka

10 maja Dzień Pracownika Gospodarki Komunalnej

08. 05. 2025

Praca komunalnika jest trudna, bywa nieprzyjemna, a z całą pewnością jest niedoceniana przez społeczeństwo. O pracownikach branży komunalnej myśli się i mówi wyłącznie w czasie awarii. Kiedy wszystko działa sprawnie działań wodociągowców, drogowców, torowców, osób odpowiedzialnych za odbiór i gospodarowanie odpadów nikt nie widzi. 10 maja to Dzień Pracownika Gospodarki Komunalnej. Pomyślmy ciepło o osobach, bez których miasto nie może działać. Rzućmy dzisiaj światło na tych, którzy stoją w cieniu.

W mieście na rzecz mieszkańców pracuje co najmniej kilka tysięcy osób. W samym ZWiK jest blisko 650 osób, a jednostek z branży komunalnej jest kilka. Gdyby zniknęli pracownicy branży komunalnej zabrakłoby wody, nie byłyby odprowadzane ścieki, wywożone śmieci, stanęłaby komunikacja miejska nikt nie utrzymywałby dróg i torowisk, znaków i sygnalizacji. Miasto pogrążyłoby się w chaosie, a zdrowie i życie mieszkańców byłoby zagrożone. Niezależnie od dnia tygodnia, sytuacji politycznej czy społecznej obchodzący 10 maja swoje święto pracują i stają na wysokości zadania. W Święta, w pandemii, w czasie deszczu, niezależnie od pory dnia i nocy. 

Załoga ZWiK to 650 zaangażowanych pracowników, specjalistów w swojej dziedzinie. W naszych szeregach jest ponad 170 kobiet, które piastują różne stanowiska od robotniczych do prezesa. Nasz najstarszy pracownik ma 71 lata, a najmłodszy 21. Aktualnie najdłuższy staż pracy u nas to 45 lat! To pokazuje, że ZWiK jest stabilnym pracodawcą i solidnym przedsiębiorstwem.

Co każdego dnia robimy dla mieszkańców?

  • Dostarczamy świeżą, zdrową wodę. Można ją pić bez przegotowania dzięki fachowcom z Zakładów Produkcji Wody i Laboratorium o także służbom technicznych.
  • Odprowadzamy ścieki. Woda, którą po oczyszczeniu oddajemy do Odry jest czystsza niż ta, która płynie w korycie. Dbają o to specjaliści z oczyszczalni, przepompowni, rejonów i służby techniczne dbające o infrastrukturę sieciową.
  • Działamy 24 godziny na dobę i przyjmujemy zgłoszenia mieszkańców o awariach. Szybkie usuwanie problemów i pomoc mieszkańcom gwarantują dyspozytorzy i ekipy techniczne w terenie.
  • Prowadzimy zadania i inwestycje poprawiające stan naszej infrastruktury i budujemy nowe placówki oraz elementy infrastruktury. Czuwają nad tym nasi inżynierowie i inspektorzy.
  • Prowadzimy profesjonalną obsługę klienta, żeby mieszkańcy Szczecina mogli szybko i w przyjemnej atmosferze załatwić swoje sprawy związane z wodociągami czy kanalizacją.
  • Dział transportu, warsztaty i magazyny dbają o sprawność naszego sprzętu i współpracują z poszczególnymi wydziałami.
  • Działy administracyjne i techniczne dbają, aby jednostka funkcjonowała sprawnie i w ramach przyjętych przepisów.

Wszystkim razem i każdemu z osobna dziękujemy za codzienną, ciężką pracę. Koleżankom i kolegom z branży życzymy satysfakcji i poczucia misyjności swoich zadań, jaką mają pracownicy ZWiK.